Toerclub Pijnacker steunt Windlust met mooie donatie

Ieder jaar organiseert Toerclub Pijnacker (TCP) een goede doelentocht. Voor de tocht van zondag 12 april heeft de club korenmolen Windlust gekozen als goed doel. Daar zijn wij natuurlijk erg blij mee.

Voorafgaand aan de tocht heeft onze voorzitter, Kees de Koning, tijdens de jaarvergadering van de TCP een presentatie gegeven over de geschiedenis en het werk van de molen.

Voorzitter Marc van Buijtene van Toerclub Pijnacker samen met enkele jeugdleden vlak voor de start van de goede doelentocht.

Prachtige opbrengst

De goede doelentocht heeft een prachtig bedrag van € 1.100 opgeleverd. Tijdens de Nationale Molendag heeft het bestuur van de TCP de cheque officieel aan ons overhandigd.

Marc van Buijtene overhandigt tijdens Nationale Molendag de cheque van € 1.100,- aan voorzitter Kees de Koning.

Wij willen het bestuur, de leden en alle deelnemers van de goede doelentocht hartelijk bedanken voor hun inzet en betrokkenheid. Dankzij hun bijdrage kunnen wij blijven investeren in het behoud van onze molen en het molenerf.

Wat gaan we met het geld doen?

De donatie krijgt een mooie bestemming. Het bedrag wordt gebruikt voor de aanleg van nieuwe drainage rondom de molen. Daarnaast willen wij het hele molenerf bestraten met oude gebakken klinkers.

Met deze werkzaamheden verbeteren we de afwatering rondom de molen en zorgen we ervoor dat het erf er weer verzorgd uitziet, passend bij het historische karakter van de Windlust.

Dank aan iedereen die heeft bijgedragen

Namens het bestuur en de vrijwilligers van korenmolen Windlust bedanken wij Toerclub Pijnacker en alle deelnemers van harte voor deze geweldige steun. Samen zorgen we ervoor dat Windlust ook voor toekomstige generaties behouden blijft.